Seriál Firemní web

Díl 31: Další metody propagace webu

Michal Krutiš, 18.10.2007

Zmínili jsme základní metody propagace webových stránek. Konkrétně to bylo SEO a přirozená (neplacená) návštěvnost z vyhledavačů, PPC systémy, e-mailing, partnerský (affilate) program, bannerová reklama. Podíváme se na další nástroje, které můžete využít.

Satelitní weby

Další nástroje internetového marketingu, které je možné pro propagaci Vašeho webu využít, jsou satelitní weby, někdy také nazývané jako sesterské stránky nebo microsite. Cílem těchto „webíků“ je přivádět nové návštěvníky na mateřský web a získat další nástroj pro budování zpětných odkazů. Na satelitech se buduje menší, obvykle obsahový web, který se podrobněji věnuje některému z témat webu hlavního. Obvykle se na těchto webech v nižší míře objevuje reklama provozovatele, což usnadňuje i získávání neplacených odkazů.

Vzorky a dema

Způsobem, jak na cizích stránkách zveřejnit informaci o svém webu, produktu či službě, je nabídnout zboží k vyzkoušení, darovat službu či vzorek zdarma nebo poskytnout demo verzi programu. Jako protihodnotu budete samozřejmě požadovat nezávislou recenzi na daném webu.

E-booky, podcasty, videorecenze

Zahraniční společnosti v poslední době často přistupují k vydávání e-booků (elektronických knih) nebo tzv. white paperů (krátkých studií či návodů). Pokud jsou tyto materiály dobře zpracovány, mohou výrazně zaujmout cílovou skupinu a přivést ji až k nákupu.

Už i v Česku se začínají natáčet podcasty (zvukové záznamy článků), videorecenze mobilů nebo krátké online video pořady či rozhovory o atraktivních tématech.

Soutěže

Vděčným zdrojem návštěvnosti je pořádání soutěží. Ať už je to na specializovaných serverech o soutěžích, nebo na tematicky zaměřených serverech. U menších webů stačí do soutěže vložit věcnou cenu. Na větších serverech je potřeba mimo věcné ceny ještě danému serveru něco připlatit,a by vám soutěž spustili. Vhodné je propojení soutěže s Vaším webem, osobně bych však nedoporučoval soutěže typu: „Najdi na našem webu rozdíl mezi produktem A a B“. Takové soutěže nejsou pro návštěvníky příliš přitažlivé, a zapojí se do nich méně lidí. Zkuste vymyslet takové téma, které bude lidi bavit a bude mít spojitost s Vaší značkou, oborem či produktem.

Specializované vyhledavače

Provozovatelé e-shopů vědí, že zajímavé množství návštěvníků mu dokážou přivést zbožové vyhledavače. Novinkám na Zbozi.cz se věnuje nedávný článek na blogu NaH1. Návštěvníci z těchto vyhledavačů se vyznačují nadprůměrnou mírou konverze. Podobně existují vyhledavače realit, práce, ojetých aut, letenek, hotelů, kurzů apod.

Mezi specializované vyhledavače patří i RSS agregátory, záložkovací systémy či servery pro komunitně agregovaný obsah (Del.icio.us, Digg) nebo například personalizovatelný vyhledavač Google Custom Search Service. Toto jsou relativně nové nástroje, které stále získávají na svém významu.

Doporučování

Naučte své návštěvníky, aby Vám reklamu dělali sami. Na e-shopech dobře funguje systém tzv. Doporučování, tedy že u produktu nabídnete jednoduchou volbu, jak známému e-mailem poslat název produktu, URL, případně i cenu a informaci o dostupnosti. V doporučujícím e-mailu máte navíc dost prostoru pro vlastní propagaci a zvyšování důvěryhodnosti Vašeho e-shopu. Pokud neprovozujete internetový obchod, můžete nabídnout za doporučení nějaký benefit. V H1.cz jsme za doporučení našeho školení nabízeli knihu dle vlastního výběru. Dále připadají v úvahu například slevy na služby, prodloužení záruky, dárek zdarma atp. Nebo, jste-li pivovar, prohlídka výrobní haly, jste-li kabelová televize, měsíc plný rozsah služeb zdarma apod.

V dalším díle rozebereme další možnosti linkbuilding a pak se budeme věnovat vyhodnocování reklamy a návštěvnosti.

Kapitoly

Služby H1.cz

Školení internetového marketingu

Internetový marketing není jen bannerová reklama. Možná znáte pojmy jako SEO, reklama ve vyhledávačích, nebo e-mail marketing. Pokud chcete vědět, který z těchto nástrojů je pro váš web nejefektivnější, přijďte na naše školení. Pomůžeme vám se v problematice zorientovat.

Odkazy

© 2007 H1.cz s.r.o., všechna práva vyhrazena.