Seriál Firemní web

Díl 6: Analýza konkurence

Vladimír Saur, 8.1.2007

Nikde jinde není konkurence tak snadno dostupná, jako na internetu - jak ukazují zkušenosti z uživatelských testování, stále více uživatelů je zvyklých porovnávat více konkurenčních nabídek, které nachází pomocí vyhledavačů. Proto je analýza konkurence tolik důležitá.

Jak konkurenci najít?

Vaše konkurence na internetu nutně nemusí být stejná jako ta, která prodává ve vedlejší ulici - pravděpodobně bude podstatně větší. Obvykle nebývá velký problém ji najít, vyzkoušejte následující způsoby:

Jak posoudit sílu konkurence?

Své hlavní konkurenty jste již nalezli, je tedy třeba zvážit, jaké jsou vaše šance je předstihnout. Radu užitečných informací můžete získat již při samotném hledání konkurentů.

Počet zápisů v katalogu ve vaší sekci naznačuje počet konkurentů, na Seznamu (a jiných katalozích umožnujících zápisy zdarma i placené) může počet placených zápisů napovědět i sílu konkurence.

Ve výsledcích vyhledávání fulltextových vyhledavačů si všímejte nejen tzv. přirozených výsledků, ale také placených pozic, nejčastěji PPC inzerátů (např. Sklik v Seznamu, AdWords v Google). Placené inzeráty jsou umístěny nejčastěji v pravém sloupci, případně i před či za přirozenými výsledky. Důležité pro vás budou tyto faktory:

Určitým vodítkem mohou být i počet a kvalita tematických informačních webů, ať už profesionálních, či fandovských, případně weblogů. Je však nutné poznamenat, že se na internetu často píše i bouřlivě diskutuje o produktech, které pro nabízení na internetu příliš vhodné nejsou.

 Jak se od konkurence poučit?

Znáte své hlavní konkurenty a přibližnou konkurenčnost segmentu, do kterého směřujete. Nyní byste měli projít weby svých konkurentů a zjistit o nich maximum informací. Při tom už můžete přemýšlet, jak se od svých konkurentů odlišíte a co bude vaše hlavní konkurenční výhoda. Co vás na konkurenčních webech bude zajímat?

Při porovnávání konkurenčních webů s vaším se ovšem neobejdete bez základní analýzy vašeho webu - SWOT analýze se budeme věnovat v příštím dílu seriálu.

Kapitoly

Služby H1.cz

Školení internetového marketingu

Internetový marketing není jen bannerová reklama. Možná znáte pojmy jako SEO, reklama ve vyhledávačích, nebo e-mail marketing. Pokud chcete vědět, který z těchto nástrojů je pro váš web nejefektivnější, přijďte na naše školení. Pomůžeme vám se v problematice zorientovat.

Odkazy

© 2007 H1.cz s.r.o., všechna práva vyhrazena.